Mielőtt belekezdenénk a webszövegírásba, mindenképp tisztázzuk ezt a kérdést.
Mérlegeljük a következőket:
- Kik alkotják a célközönségünket? Kiknek szól a weboldal?
Ennek meghatározásához szűkíthetünk életkor, nem, társadalmi csoport, foglalkozás vagy egyéb más tulajdonságok alapján. - Milyen típusú a weboldal? Személyes vagy üzleti jellegű?
Erre is fontos odafigyelnünk, hisz a megfelelő megszólítással vevőket, ügyfeleket, vagy akár ismerősöket, barátokat is szerezhetünk. - Milyen beállítottságúak vagyunk?
Mérlegeljük, hogy a mindennapi kommunikációink során többségében hogyan viselkedünk és milyen stílus áll hozzánk legközelebb.
Miután megválaszoltuk a kérdéseket és mérlegeltük a szempontokat, már kellő magabiztossággal tudunk választani. Bárhogy is döntünk, mindig legyünk következetesek. Ügyeljünk arra, hogy szövegíráskor mindvégig magázódjunk vagy tegeződjünk. Soha ne keverjük a kettőt!